keskiviikko 14. tammikuuta 2015

Mystinen Konjac-sieni

Olen uusien juttujen suhteen vähän skeptinen. Yleensä kaava menee niin, että epäilen, alan hieman lämpenemään ja loppupeleistä innostun ihan satasella. Niin kävi myös tämän Konjac-sienen suhteen, mistä blogeissa ja muualla kauneusmaailmassa on puhuttu jo kuukausi tolkulla.

Sienen kerrotaan olevan 100% luonnontuote ja syväpuhdistavan ihoa, kirkastavan, kuorivan ja aktivoivan verenkiertoa. Se aktivoi solunmuodostusta, tasapainottaa ihon pH:ta ja kosteuttaa ihoa. Jossain mainittiin sen olevan ihonpuhdistuksen ihmetuote.

Innostuin Konjac-sienestä vasta siinä vaiheessa, kun kuulin samassa lauseyhteydessä sanan mustapäät. Olen kokeillut kaikki vippaskonstit päästäkseni eroon tuosta 20 vuotta mukanani kulkeneesta riesasta. Konjac-sienen testaaminen mustapäiden deletoimiseen on siis vähintä, mitä voin enää tehdä.


Tilasin oman sieneni ulkomaisesta verkkokaupasta. Takana on muutama ihonpuhdistuskerta Konjac-sienellä. Olen iltaisin puhdistanut ihoni ensin totuttuun tapaan kookosöljyllä. Sientä olen liottanut ohjeen mukaisesti muutaman minuutin vedessä, puristanut kämmenten välissä ja puhdistanut ihon sienen avulla pyörivin liikkein. Tämän jälkeen olen kosteuttanut kasvot normaalisti.

Sienen olen joka käytön jälkeen huuhdellut, puristanut kuivaksi ja laittanut koukkuun roikkumaan. Sienen sanotaan kestävän käytössä 2-3 kuukautta. Välillä sitä kannattaa puhdistaa saippualla: painelemalla siihen saippuaa, huuhtomalla ja painelemalla käsien välissä kuivaksi. Vääntelyä ja kovaa puristelua sieni ei kestä.


Näiden muutaman päivän jälkeen iho tuntuu raikkaammalta ja puhtaammalta. Ihan kuin se myös näyttäisi kirkkaammalta. Mustapäiden osalta ei juurikaan raportoitavaa vielä ole. Palaan asiaan parin viikon käytön jälkeen. Jospa silloin olisi tälläkin saralla näkyvissä tuloksia.

Blogissani on ollut hiljaista. Johtuen uudesta kamerasta ja siihen perehtymisestä. On kuulunut syviä huokauksia ja voimasanoja. Nyt käyttö alkaa olla sen verran hyvin hanskassa, että nämä pari julkaisukelpoista kuvaa sain tänne bloginkin puolelle. Uusi kamerahan tarkoittaa vähemmän epätarkkoja ja suttuisia kuvia, ja se, jos mikä on ihanaa. <3

 

2 kommenttia:

  1. Mä olen lukenut niin monia hehkutusjuttuja tuosta sienestä, että päätin kokeilla. Olen kroonisesti iho-ongelmainen eikä tähän mennessä mikään ole parantanut ihoani.

    Olen nyt käyttänyt Konjac-sientä kohta kuukauden ja ihan oikeasti mustapäät ovat vähentyneet! Eivät mitenkään radikaalisti, mutta kuitenkin niin, että eron huomaa. Lisäksi iho tuntuu sileämmältä ja näyttää ehkä vähän paremmalta. Vakavasti iho-ongelmaisen ihoa sieni ei pelasta, mutta kivahan tuota on käyttää, kun tuntuu puhdistavan ihon ja kun en kuorintavoiteitakaan voi käyttää, niin sieni ajaa sen asian. Voin kyllä suositella sientä herkkäihoisellekin, on nimittäin mahtavaa, että on jokin juttu, mikä ei ärsytä ihoani.

    VastaaPoista
  2. Kiitos kommentista Minttu-Maaria!

    Mahtavaa kuulla, että sieni oikeasti toimii! Ja nimenomaan myös niihin mustapäihin. ;) Tämä tieto kannustaa jatkamaan kokeiluani. Hyvää se kyllä on iholleni tehnytkin. Olen ihan hämmästynyt, kun jo muutaman päivän käytöllä on ollut näin huomattava vaikutus. :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!